29 Julai 2012

Meraikan Anak Yatim.

KASIHKAN ANAK YATIM 

KASIH ALLAH DAN RASULNYA


TEMPAT          : PUSAT KOMUNITI KEMAS, 
                               KELAS BINA INSAN, KAMPUNG JENJAROM
TARIKH           : 29 JULAI 2012 / AHAD
WAKTU            : 6.00 PETANG ~ 8.30 MALAM
ANJURAN        : JKKKP JENJAROM

Atas jemputan hadir disini bersama dengan Timbalan Pengerusi JKKKP Seri Cheeding Tuan Mohd Noh bin Kartodjayo.Cukup meriah dan seronok dapat raikan bersama seramai 55 anak yatim di kampung ini.Tak jauh pun jiran kampung jer.Rupanya perkara ini dilakukan sudah lama hampir 11 tahun dari seorang penyumbang hingga kali ini seramai 27 penderma memberikan terbaik untuk anak-anak yatim disini.Tahniah!!!

~ BN Mesti Kuat Kerja ~
Awal acara dengan bacaan doa dari Imam Masjid Tuan Haji Samuri.Ucapan dari Pengerusi JKKKP Jenjarom Tok Maa'min bin Radiman.Mengucapkan jutaan terima kasih atas bakti dan kehadiran para penyumbang dan juga hadir bersama Penyelaras Parlimen Persekutuan BN Kuala Langat Dato' Haji Sulaiman bin Haji Karli, Penyelaras Persekutuan BN Dun Teluk Datuk Puan Ng Siok Hwa dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tuan Zurihan bin Haji Yusuf.Tajaan makan dan minum juga ditaja hamba Allah untuk tetamu yang hadir pada hari ini seramai 150 orang.








~ Mudahan Dapat Rahmat Allah....Amiiinnn~








Diteruskan dengan agihan pemberian derma dari hamba-hamba Allah yang bermurah hati untuk membelanjakan hartanya khas kepada anak-anak yatim disini.Seramai 27 penyumbang dan 55 anak yatim.Didoakan kepada para penderma dilimpahi rahmat dan kasih Allah selalu.
~ Inilah Ustaz Shahrul bin Haji Tairi ~
Ruang waktu yang masih ada diisi dengan penyampaian tazkirah ihya Ramadhan dari Ustaz Shahrul bin Haji Tairi.Ilmu yang cukup padat.Menghargailah keSIHATan kerana nilainya tinggi.Bila sakit mahal harganya SIHAT itu.
~Mari Menabung 1Malaysia~


~ Kekanda Zurihan Sebelah Kanan ~









Siap ada sesi buka akaun dari BSN, kanak-kanak akaun RM10.00 dan Dewasa yang berminat akaun buka RM50.00 dapat pula Tabung 1Malaysia.

Jam 7.25 Maghrib.
Para tetamu sedia ada duduk bersama menjamu makanan dan minuman yang disediakan untuk berbuka.
Solat Maghrib berjemaah.

Selesai menunaikan tuntutan solat fardhu.
Santapan makan minum Nasi Beriani enak rasanya.Semua ditaja.
Bertuah warga kampung Jenjarom mempunyai ramai anak jatinya prihatin kepada anak-anak yatim disini.Mudahan sedekahnya itu berpanjangan.Aminnn..

Sebelum akhir pena,
Ada sedikit ucapan dari Puan Ng Siok Hwa khas warga kampung dan juga Kekanda Zurihan Haji Yusuf(minta maaf sampai beliau berucap jer bateri habis~tapi sempat juga) Jom dengarkan ucapannya : ( diselenggara )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERINGATAN :

"ia hanya sekadar WARKAH,
bentuknya PENA,
sebelum apa yang saudara hendak tulis kena FIKIR,
Jadi fahamilah WARKAH PENA FIKIR."