12 Ogos 2012

Kerepek Pisang oh Kerepek Pisang

PUTERI UMNO KUALA LANGAT
"KEREPEK PISANG RAYA DIRAIKAN"

~ Ikhlas Dari Kami Puteri UMNO Kuala Langat ~ 
~ Apa Kata Puteri ~
Tarikh : 12 Ogos 2012 / 23 ramadhan 1433
Tempat : Rumah Puan Suhaily Saleh, Kampung Seri Cheeding.
Mula Gerak Kerja : 8.30 pagi selesai 12.30 tengahari
Kehadiran : Hampir 30 orang petugas


Aku pernah poskan dulu disini program Puteri mengenai Raikan Anak-anak Yatim, kali ini kisah Kerepek Pisang pula. Jenis-jeni pisang yang perlu tahu ialah Pisang Awak, Pisang Nangka, Pisang  Abu, Pisang Ali dan Pisang Din...Jangan korang percaya pula ada pisang Ali dan Pisang Din. Sekadar melawak bila mengarang dalam blog ini..He3..

Petugas dibahagikan 3 iaitu satu bahagian buang kulit pisang, bahagian masak dan bahagian pembungkusan. Memang meriah bila Puteri bergabung dari kalangan Puteri UMNO Bahagian Kuala Langat dan Seri Cheeding. Tidak dilupakan Pengarah JASA Kuala Langat Puan Sazreen binti Sirin hadir memberi sokongan dan berhempas pulas membantu jayakan kerepek pisang ini.

Selesai memasak dan mengemas, aku dan Abang Idin jadi petugas sementara ambil alih kerja Majlis..He3.. Siap bawa gerabak buang sampah dan tandan pisang. Kerja beres. Masing-masing ada tugas. Sesi pembungkusanlah paling seronok. Bercerita sakan petugas-petugas sambil masukan kerepek pisang dalam bungkusan sedia ada.

Puan Ameelliya binti Alykallam selaku Ketua Puteri UMNO Bahagian Kuala Langat tidak dapat bersama lebih lama kerana ada Mesyuarat di Pejabat UMNO Selangor di Shah Alam. Tahniah semua Puteri!!!



Ucapan Setiausaha Puteri Puan Nazlin Sanin mengetuai sementara Puteri mengucapkan jutaan terima kasih semua yang ada dan menjemput tuan rumah Puan Suhaily Saleh ucapan seterusnya. Jika ada Seri Cheeding akan jadi tuan rumah lagi untuk program ini. Sesi akhir pengagihan bungkusan Kerepek Pisang petugas sedia ada dan hujan pun turun. Mudahan tahun depan jumpa lagi!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERINGATAN :

"ia hanya sekadar WARKAH,
bentuknya PENA,
sebelum apa yang saudara hendak tulis kena FIKIR,
Jadi fahamilah WARKAH PENA FIKIR."